Bros before hoes

Jag är lite halvsjuk och så, jag verkar nästan ha slutat uppdatera men jag har lovat mig själv att hålla den här bloggen vid liv. Även om allt känns åt helvete så "just in case", ifall det händer att jag verkligen måste skriva av mig..
Till saken.

Jag har för det mesta varit lite av en "pojkflicka".
Jag har haft lättare att umgås med killar än tjejer. När jag var liten hade alla mina gosedjur pojknamn, jag lekte hellre med lego än klädde ut mig till princessa, you get my point.
Anledningen är att killar oftast inte är hälften så avancerade som de flesta tjejer.
Den "stereotypa" bilden av pojkar är väl ungefär följande:
De svarar ofta ärligt om de tycker att din tröja är ful, de visar inte lika mycket känslor, förstår sig inte riktigt på hur man tröstar någon som gråter osv. Precis som jag.

Så det är nog därför. Gick in på fejs och såg att jag hade en ny vänförfrågan, accepterade eftersom det var en tjej jag känner (en god väns ex), dock hade hon ändrat sitt efternamn. Jag bläddrar nedåt i loggen och hittar en bild med texten; "kärleken är inte evig, inte till en sådan man/pojke som inte är en trogen sådan som *****, söker uppmärksamhet genom att ha sex med andra. fy fan. för detta. önskade jag aldrig träffade honom. Och det finns FLER tjejer han har sårat där ute! sist åkte jag in på psyket för detta då han låg med en tjej samtidigt som han pratade med mej. -jag fråga varför det prasslade o döden svarade äh det är siggpaketet bara, hehe. jag hörde kvinnan han knullade med i bakgrunden. fy fan bara! Han sög ner mej i en grop hotade med att ta livet av sig Om jag skulle göra slut. frågan hans x-vänner. där finner ni sanningen på att jag inte ljuger. tack o hej"

Jag blir helt mållös.. Om vi bortser från att det här vore svinigt av min vän förutsatt att det hade varit sant, VEM hänger ut sitt ex på det här viset? Det bevisar ju bara ens egen dumhet. Varför vill man sätta en stämpel på någon? Jag vill påstå att jag känner snubben i fråga bättre än henne, och hon har vridit och vänt en hel del på sanningen verkar det som. Jag ska inte diskutera vad hon skrev eller vad det handlade om, utan behövde bara få säga följande, varför skulle man vilja hänga ut sitt ex pga en sån här liten grej? För det är ingenting stort, deras förhållande var uppenbart destruktivt och han dumpade henne för att hon inte trodde på ett ord han sa. Är det då upp till henne att "hämnas"? Så obeskrivligt barnsligt. Det är vad jag anser om all uthängning, inkluderat pedofiler och liknande.
Det är inte okej att skvallra på sin kompis när h*n råkat bryta av ett ben på syrrans docka heller.

Don't badmouth your friends.
Don't badmouth MY friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0