Blev lite sur idag..

..när jag skulle skriva ned mina åsikter ang. etik och moral, världens framtid osv. (försöker göra klart religionen innan sommarlovet, plugg är så jävla underbart) Så jag uppdaterade min facebook lite argt.



"Ärligt talat. Vad fan hände 1997? Det verkar som att hälften av ungarna som föddes det året fick något slags syndrom som gör att de åldras snabbare än resten av mänskligheten. Jag mår illa när jag ser 12-13 år gamla BARN som är ute och super, har sex, röker osv.
Men det är inte det värsta. Det allra värsta är att det är OKEJ att ha legat med fem personer innan man ens fått hår mellan benen. Det är OKEJ att som sjuåring börja sminka sig (inte sällan ser de ut som små prostituerade tack vare alldeles för mycket ögonskugga och läppglans) och bära kläder som inte ens ser anständiga ut på en 27-åring. Det är OKEJ att hoppa av skolan och börja byta blöjor på sin nyfödda unge när man är fjorton år. Det är OKEJ att bete sig som om man vore 25 när man egentligen är tio år yngre. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker är mest tragiskt. De här ungarna som går miste om halva sin barndom eller deras föräldrar som inte verkar bry sig alls."





"Vi kan göra någonting åt det. Om folk inte skulle acceptera skiten skulle det inte vara så här. Det var inte så när jag var yngre. Föräldrar nu för tiden verkar skita fullständigt i att ta ansvar för sina barn. Är deras ungar inne på olämpliga sidor anmäler de den som äger sidan eller någon vars fel de tycker att det är. När det i själva verket är föräldern som köpt en laptop till ungen som h*n får surfa på helt obevakat. Ska man ha barn ska man ta ansvar för dem.

Jag har aldrig påstått att det är ungarnas fel, det är föräldrarna. De måste vakna upp och inse vad fan det är som händer. Och samma sak med resten av samhället. För några år sedan var det världens grej t.o.m. om en arton-nittonåring blev gravid. Nu är varannan småbrud på smällen och ingen lyfter ett ögonbryn åt det liksom.
Jag kan säga såhär, jag känner också unga föräldrar, flera stycken. Och jag har ingenting emot dem. MEN de var å andra sidan åtminstone 17/18 när de skaffade barn.
Ett exempel, Mikaela Lovén eller vad det är hon heter, som ha micahs.se, blev gravid när hon var fjorton år. Hennes pojkvän som var över arton gjorde henne på smällen. Till att börja med verkar ingen ha brytt sig ett spår om att det är olagligt att ha sex med någon som inte fyllt femton, speciellt inte om man själv är över arton. Det räknas som övergrepp, även om båda personerna var med på det. Han borde alltså åtalas och straffas. Men inte är det någon som bryr sig om det. För att fortsätta, tjejen är uppenbart psykiskt instabil. Hon lägger ut hela sitt liv i bloggen. Varenda gång hon och hennes kille bråkar. Varenda gång hon mår dåligt. Hon lägger upp bilder där hon visar att hon bränt sig med cigaretter. Hon har på sig slampiga kläder som knappt täcker halva rumpan. Och ändå får hon ha kvar den där jävla ungen. Hon verkar knappt ta hand om den, det är hennes morsa som har den hela tiden. Vad är meningen med att skaffa ungen då?
Jag tycker på fullaste allvar att vi borde införa tvångsabort för tjejer som inte ens är byxmyndiga och uppenbart psykiskt instabila (borderline-brudar etc).
Visst, man ska inte dra alla över en kam, men faktum kvarstår att DU ÄR INTE VUXEN NÄR DU ÄR FJORTON ÅR, din hjärna är inte färdigutvecklad på långa vägar! Du får inte köpa folköl på konsum men du får ta ansvar för en annan människas LIV.
Once again. Du anses inte kunna ansvara för dig själv, men att besluta om att sätta ett nytt liv till världen, det får du. MAKES NO FUCKING SENSE?!?"


Ärligt talat, jag känner verkligen såhär. Jag har sagt till mig själv tidigare att så länge inte hela min släkt och alla mina vänner helt plötsligt dör av någon anledning så ska jag aldrig ta mitt liv. Jag tror att jag kan lägga till ett andra scenario; de här människorna blir vuxna..

Kommentarer
Postat av: Katta

Det är inte oss 97:or det är fel på, det är föräldrarna.

Dom bryr sig inte ett jävla skit om vad deras barn gör.

Verkligen hälften av alla 97:or, hälften av mina kompisar röker.

Vilken tur jag har som har föräldrar som bryr sig. Vill inte vara som dom.

2011-06-04 @ 18:58:42
URL: http://skiiiitunge.blogg.se/somiendrom
Postat av: Katta

Oj, läste inte sista biten att det var föräldrarnas fel, sorry :)

2011-06-04 @ 18:59:17
URL: http://skiiiitunge.blogg.se/somiendrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0