imorgon..

..ska jag gå upp tidigt och sminka mig och allt sånt där jobbigt, för jag måste hämta mina saker i skolan. Hoppas på att Jimmy har lust att träffa mig. Orkar åtminstone inte vara här hemma. Jag ber snart till Gud för att få den förbannade lägenheten.. Jag sitter som på nålar, väntar på smset från V om att han har flyttat ut, väntar på att få veta vad hyresvärden tycker. Det känns som att mitt huvud ska gå i småbitar.

Och på fredag ska jag till vårdcentralen och skriva in mig för drogscreening.. Jag blir så trött i hela kroppen bara jag tänker på det. Jag vet hur mamma tänker. Hon vill ju självklart att jag ska vara drogfri. Det hon inte har tagit med i beräkningarna är att jag hatar alkohol. Hon borde egentligen låta mig gå på AA-möten om hon är orolig för min hälsa. Senast jag drack, hur slutade det? Halvt medvetslös, spydde på min säng, behöver jag säga mer..? Det är mer regel än undantag när jag dricker. Två gånger i hela mitt liv har jag fått problem när jag rökt, dock ingenting allvarligare än illamående och hallucinationer. Ändå ringer hon till soc och säger att hon är orolig för mig när det gäller droger, kvällen efter att jag varit ute och supit sönder mig. Var var jag, jo, jag hatar alkohol. Drogtester innebär att jag inte kan röka, och jag har ingen lust att dricka mer än någon gång i månaden. Vad är mina alternativ då? De flesta kan nog räkna ut det utan större svårigheter.. Jag är ingen junkie, jag behöver inga "droger", men precis som vanliga ungdomar vill ut och festa, dricka alkohol, så vill ju jag också festa, fast utan alkohol..

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0