Försöker så gott jag kan, men det vore enklare om jag var kändis

Köpte ett paket cigaretter idag, så onödigt, för egentligen röker jag inte ens. Det smakar så jävla äckligt, det luktar så jävla äckligt, det är så jävla dyrt, ett jävla slöseri med pengar bara, men jag kände mig så jävla tom. Ända sen jag lade av med allt, knark, sprit, och cigaretter, så har jag ingenting att trösta mig med. Hur dåligt jag än mår vill jag inte dricka, knarka, eller röka. Jag vill ha kontroll. Även om jag egentligen inte har det, då hade jag inte legat och sovit på min soffa på dagarna. Men jag förstår inte varför folk väljer att inte ha kontroll frivilligt? Fast å andra sidan är de väl inte alls som mig.

Somnade på soffan idag, igen. Slutade äta min antidepressiva medicin för några dagar eller några veckor sen, och de senaste dagarna har jag varit obeskrivligt trött. Sover minst tolv timmar, och vaknar inte på morgonen trots att solen lyser in genom fönstret, rakt i mitt ansikte, från 5-6 på morgonen. Jag bara ligger där och lider och försöker vända bort huvudet.
Såg ett program om barnslavar i nåt land, en del av mig önskade att vi hade haft sånt i Sverige också när några barn skrek i trappuppgången och smällde i dörren flera gånger. Jag har verkligen blivit cynisk, jag hatar nästan allt. Det är inte okej i min ålder, var det någon som sa nån gång. Nä, men vore det inte enklare om saker inte var så värdelösa och lätta att störa sig på?

Förlåt, har en negativ dag idag. Lite sådär speciellt negativ.

Såg nåt på tv nyss, nån sorts kortfilm, Juiced hette den. En tjej och en kille som åt frukt tillsammans. Sen var de på nån fest, och där åt tjejen frukt med en annan kille. Den första killen blev jätteledsen, förstår honom. Hade inte velat att någon jag gillade åt frukt med en annan tjej. Fast sen blev han bjuden på frukt av en annan tjej. Om du inte fattat det än symboliserade frukten kyssar, hångel, sex, ungefär. Gillar såna där störda saker. Vill kalla det konst. Antar att det är vad det ska föreställa också. Antar att jag är konstnärlig. Eller bara konstig. Det kanske är samma sak?

Undrar vad det är för jävla skit jag sitter och spyr ur mig, ska verkligen försöka bli på bättre humör. Ska tröstshoppa för en tusenlapp på Lagerhaus webshop. Det enda som gör mig på bättre humör nu för tiden är att shoppa inredning. Materialism sure is my cup of tea.


Och just ja, this made my day, det står egentligen "In your face, you worthless piece of crap, we just wanted to remind you of the fact that you'll never finish school", det syns dock inte på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0